CRÓNICA ; DETRÀS DEL VENT

07.11.2021

7.00H! BANG! Sortida amb el grup de la volta llarga. Diferents voltes per acumular 6000m+! La forma?

1era volta de 35kms +2800m; 2ona volta de 25km en +1800m i 3era volta de 18kms en 1400m+

Track original, 30kms en 2000m+ per davant, fent Airosa-Racó d'en Marc-àrea de la Vall- Casetes velles - font de la Llagosta - Ombria del Toll Blau i pujada al Flaret.7.00H! BANG! Sortida amb el grup de la volta llarga. Agus i jo, vam sortir a ritme important fent un petit bucle, fent que a 1h20' ja portem dos vegades coronades l'airosa! Vent i calor a la vegada. Seguim tirant i enganxem el grup a Casetes Velles on Navarro, Pau, Oriol, Jose i Agus tiràvem en busca de finalitzar el recorregut de l'airosa. Mentrestant, Marta, Cèsar, Hueskar i Sergi anaven seguint la ruta original sense presses però sense pauses (a pesar d'algunes rampes). Recordaré que portant una mica de retràs vaig decidir fer dos pujades seguides a l'Ombria del Toll Blau, on vaig contar amb l'estirada de Navarro, expert amb pals i en ritme constant. Al arribar al mas, 35k amb 2750m+ 4h30' en moviment. Sóc conscient de que ens vam encantar en sortir la segona volta. Vam tirar 45' de marge que sabia que farien difícil el compliment del repte, però no impossible!Decidits a continuar amb el recorregut i passat l'avituallament (bocata, galletetes, fruita i plenar motxilla).Sortim Cristina, Joan Marc, Leo, Maria, Oriol i jo, sabent que l'Albert Giné estaria al caure però ens atraparia. La pujada a l'airosa va ser ràpida a ritme de cursa, pràcticament corrent. Això va desgastar molt. 41' i a dalt, on Albert i els seus pals ja estaven presents! Me'ls va deixar per pujar el que seria la meva 3era pujada a l'Ombria! Mai havia anat en pals, li vaig agarrar el "truco" i al avituallament del pont de les canals, es reagrupen la Cristina i Joan Marc, pujant flaret en nosaltres fins que decidim, coronar airosa per sumar més desnivell, el temps és or, eren les 2h40' i ens aproximàvem als 4500m+ i sabia que com més metres sumes amb l'Albert, més tranquil·la podria ser la 3era volta, sabia decisió, per això comptava la experiència en cames i pals. Per tant, arribats al Mas per segon cop, 60kms, 9hores i 4500m+ (el parcial de la segona volta suma 3h20', 25kms en 1800m+).

15.40h, arribar, abrigar-se, menjar alguna cosa en cara i ulls (portava ja 9hores en moviment i sòlid, només va entrar 1 bocata). No hi havia temps per a més. Reunió amb Sara, Pepe, Francesc i Puxero per determinar quina seria la ruta i els ritmes que hauríem de portar per arribar! Ens feien falta 1400m+ i feia molt vent pel Flaret. Pujariem Airosa, baixaríem a Racó d'en Marc i tornaríem a pujar-la fent quadrar el desnivell per dalt. Dir que als últims trams, ja amb pals, el ritme continuava sent alt. Molt alt. Tan alt que augmentar 1cm la longitud de la gambada feia pensar que hem quedaven 8' de gasolina, mantenint, 1h. La justa i necessària, per a que cal més? Amb l'ajuda de Pepe i Andreu (Francesc i Sara pujaven acurçant recorregut), en tema menjar i aguantar els pals en moments més complicats. Arribem dalt i immortalitzem el que per a mi va ser un moment EPIC. La 6ena passada pel forat de l'Airosa, amb gent, que ha passat a ser titular a la meva vida. Moltes gràcies amics! No cal dir, que ja a fosques, baixem Airosa a ritme de cursa en frontal... Velocitats que 73kms i 6000m+ a les cames, des del punt de vista de la coherència, no era normal... S'ha d'aprofitar la sensació d'estar a dalt i saber, que quan estàs a baix, te'n soritràs. Benvinguts al món del DragonKhan.. Amic Pepe, les vagonetes d'un Dragon Khan, poden ser molt llargues... el grup, pot ser més petit o més gran, però si és de qualitat, farà que les pujades siguin rascant els núvols. Com vas fer-me sentir a mi!
Al arribar, a falta de 10' de les 12h, teníem a tota la gent del Mas involucrada, voluntaris fent de l'arribada una festa, amics immortalitzant el moment i família acompanyant-me, una vegada més, com sempre! Destaco que no és gens fàcil estar tantes hores, amb els petits pel mig i tant mala hora... A SUS PIES! El meu gran reconeixement i menció especial, recau sobre Jenni, la amiga i companya de repte. La nostra idea sorgeix per la pèrdua de persones estimades, que van somriure des del cel mirant-nos! 6000m+ per vosaltres!